REFERENTIES

Wat vindt de gemeente Alkmaar van RFC IT? 

Sinds 2004 ontwikkelt en beheert RFC IT het netwerk van parkeerfaciliteiten voor de gemeente Alkmaar. In het realiseren van de nieuwe centrale meldkamer (inclusief cameratoezicht) en het bijbehorende datacenter had RFC IT in 2013 een essentieel aandeel. In 2017/18 heeft RFC IT de serversystemen voor het parkeermanagement in nauwe samenhang met het netwerk gevirtualiseerd. 

‘In de afgelopen (bijna) 15 jaar heeft de gemeente de beschikking gehad over een zeer stabiel en goed functionerend netwerk. Als er al verstoringen zijn geweest dan hebben we die niet opgemerkt omdat RFC IT een continue monitoring heeft en de problemen oplost voor de uitvoering er last van krijgt (of de klant het merkt).

 (…) Zij kijken niet alleen naar hun deel maar beschikken met name ook over de integrale blik op het vlak van digitaliseren die nodig is om op complexe projecten tot een goed einde te brengen. Zij richten zich tevens op het realiseren van een partnerschap, je moet immers na de realisatie nog jaren zaken met elkaar doen en dat kan alleen als er sprake is van wederzijds vertrouwen.

(...) Vanwege de uitstekende performance in de afgelopen 15 jaar is er geen enkele overweging om voor de uitbreiding, het beheer en het onderhoud van ons netwerk voor een andere partner te kiezen dan RFC IT.’

(Jan Kant, september 2018)

Wat vindt de gemeente Alphen aan den Rijn van RFC IT?

Gemeente Alphen aan den Rijn heeft in 2016/17 de parkeersystemen op vijf locaties (met 1563 parkeerplaatsen) vervangen door een nieuw systeem van leverancier IP Parking. RFC IT was in dit proces verantwoordelijk voor het vlekkeloos verzorgen van alle verbindingen. 

‘Voor Gemeente Alphen aan den Rijn was het  van belang dat de locaties tijdens de werkzaamheden beschikbaar bleven en de periode waarin géén betalingen konden plaatsvinden zo kort mogelijk was om inkomstenderving zoveel als mogelijk te beperken.

RFC IT heeft de glasvezelverbindingen tussen de locaties en de beheerdersloge tot stand gebracht en de beheerdersloge via internet ontsloten. Daarnaast moesten camerabeelden kunnen worden ongezet naar de meldkamer van ParkeerService. Alle apparatuur zoals betaalautomaten, slagboominstallaties, intercom-posten e.d. moesten gekoppeld worden aan het parkeersysteem. RFC IT moest dit nauwkeurig afstemmen met IP Parking om de betaalloze periode zo kort als mogelijk te houden. 

De werkzaamheden zijn conform planning uitgevoerd. RFC IT (…) stemde goed af met IP Parking, ParkeerService en gemeente. Alle verbindingen zijn probleemloos tot stand gekomen en na gereedkomen van het totale project (…) functioneert alles naar behoren.’

(Ronald de Jong, oktober 2018)

Contact

Otterkoog 14-f
1822 BW Alkmaar
072 562 3077